img-book
Kategoriler:

Okul Zorbalığı ve Siber Zorbalık

Yazar: Erkan Yaman, Yüksel Eroğlu, Adem Peker,

Başaçıkma Stratejileriyle
Çağdaş eğitim anlayışı, çocuk ve gençlerin potansiyellerini ancak kendilerini güvende hissedebildikleri eğitsel ortamlarda gerçekleştirebileceklerini vurgulamaktadır. Çocukların okulda kendilerini güvende ve huzurlu hissetmesi, akademik güdülenmeden psikolojik sağlığa kadar birçok önemli meseleyi etkilemektedir. Araştırmalar okul zorbalığının çocukların okula katılımını azalttığına, okuldan kaçma gibi problem davranışlar göstermelerine neden olduğuna, fiziksel ve psikolojik sağlıklarını olumsuz etkilediğine vurgu yapmaktadır. Okul zorbalığının sonuçlarının yalnızca okul yaşamıyla sınırlı kalmaması, okul zorbalığı sorunun tüm yönleriyle ayrıntılı bir biçimde ele alınmasını gerekli kılmaktadır. Günümüzde zorbalığın yalnızca okulla sınırlı kalmayıp sanal ortama taşındığı görülmektedir.
Siber zorbalıkla okul zorbalığının ilişkili olması ve çocuklar üzerinde benzer etkilere sahip olması, bu iki zorbalık türünün birlikte ele alınmasını gerekli kılmıştır. Bu kitapta bu iki zorbalık türünün tanımı, yaygınlığı, nedenleri, sonuçları, aralarındaki benzerlikler, farklılıklar ve çözüm önerileri işlenmiştir.
Kitabın sunduğu kuramsal çerçevenin, zorbalık ve siber zorbalıkla ilgili araştırma yapmak isteyen akademisyenlerin bakış açısını genişletmesi, okul zorbalığı ve siber zorbalıkla ilgili önleme programlarının geliştirilmesi noktasında akademisyenlere ve uygulayıcılara rehberlik etmesi, okulda karşılaştıkları zorbalık ve siber zorbalık olaylarının dinamiklerini anlama ve çözme konusunda eğitimciler ile ailelere yardımcı olması amaçlanmıştır.


Satın Alma Noktaları

  

 175,00

ISBN: 978-975-256-328-5
Eser Adı: Başaçıkma Stratejileriyle Okulda Zorbalık ve Siber Zorbalık
Türü: Psikoloji
Yazarlar: Erkan Yaman – Yüksel Eroğlu – Adem Peker
Yayına Hazırlayan: Hande Yavuz Topaç
Kapak Tasarımı: Mehmed Koçak
Baskı: Alemdar Ofset
Kâğıt Kalitesi: Enzo
Sayfa Sayısı: 256
Ebat: 13.8 x 21cm
Baskı Yılı: 1 .Basım, 2011
Yazar:Erkan Yaman
1974
1974 doğumludur. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları ve Öğretim A.B.D.da lisans öğrenimini tamamladı. Daha sonra İstanbul'da özel bir fabrikada satış müdür yardımcılığı yaptı. İstanbul'da özel bir dershanede Rehber öğretmenlik yaptı. Ardından Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde araştırma görevlisi olarak çalıştı. Yüksek lisansını Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi ve Planlaması; doktorasını Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nde yine Eğitim Yönetimi ve Denetimi A.B.D.da yaptı. Doktora süresince Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri BÖlümünde görev yaptı. 2007 yılında Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri bölümüne tekrar geri dönerek Yrd. Doç. Dr. olarak görev yapmaya başladı. Evli ve bir çocuk babasıdır. Araştırma konuları yüksek öğretim kurumlarında kalite, eğitimde etik, öğretmen eğitimi, eğitim yönetimi, eğitimde teftiş, kariyer geliştirme, örgütsel davranış ve şiddet-psikoşiddettir.
1985

1985 doğumludur. Lisans eğitimini Sakarya Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik A.B.D.’da tamamladıktan sonra Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde, Psikolojik Hizmetler Bölümü’nde yüksek lisansa başladı. Hâlen Kanada Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezi’nde psikolojik danışman olarak çalışmaktadır.

Yazar:Adem Peker
1980
1980 Erzurum doğumludur. 1999 yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü’nü kazandı. 2003 yılında aynı bölümden mezun oldu. Yüksek lisansını Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri A.B.D.’da tamamladı. 2008 yılında Sakarya Üniversitesi Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bölümü’nde doktora eğitimine başladı. Hâlen Sakarya Ali Dilmen Anadolu Lisesi’nde psikolojik danışman olarak çalışmaktadır.

Ek bilgi

Boyutlar 13.8 × 21 cm

“Okul Zorbalığı ve Siber Zorbalık”

Henüz yorum yapılmamış.